ALGEMENE VOORWAARDEN

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Pedicure Prinsenland en een cliënt waarop Pedicure Prinsenland deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. 

2. Inspanningen Pedicure Prinsenland

Pedicure Prinsenland zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Pedicure Prinsenland zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over finaciële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

3. Afspraken

De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de afspraak per e-mail aan Pedicure Prinsenland melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Pedicure Prinsenland het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag de praktijk de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Pedicure Prinsenland moet verhindering voor een afspraak zo spoeding mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. Beide partijen hoeven zich niet deze verplichtingen te houden indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

4. Betaling

Pedicure Prinsenland vermeldt alle prijzen van alle behandelingen en producten zichtbaar in de salon. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling en eventuele producten contant of via overboeking te voldoen. 

5. Persoonsgegevens & Privacy

De cliënt voorziet Pedicure Prinsenland vóór de eerste behandeling van alle gegevens waarvan Pedicure Prinsenland aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Pedicure Prinsenland neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. Pedicure Prinsenland behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de wet Algemene Vordering Gegevensbescherming. Pedicure Prinsenland zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

6. Geheimhouding

Pedicure Prinsenland is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt alleen als Pedicure Prinsenland verplicht is de vertrouwelijke infromatie informatie aan derden te verstrekken op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak.

7. Aansprakelijkheid

Pedicure Prinsenland is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Pedicure Prinsenland is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Pedicure Prinsenland is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk. 

8. Garantie

Pedicure Prinsenland geeft de cliënt zeven dagen garantie op de verrichte behandeling en de verkochte producten. Deze garantie vervalt indien:

  • De cliënt andere producten dan de door Pedicure Prinsenland geadviseerde heeft gebruikt;
  • De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd;
  • De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd;
  • De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

9. Beschadiging & Diefstal

Pedicure Prinsenland heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Pedicure Prinsenland meldt diefstal altijd bij de politie. 

10. Klachten

Indien de cliënt een klacht heeft over de verrichte behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Pedicure Prinsenland. Pedicure Prinsenland moet binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Pedicure Prinsenland de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Pedicure Prinsenland en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

11. Behoorlijk gedrag

De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de clíënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Pedicure Prinsenland het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.

12. Recht

Op elke overeenkomst tussen Pedicure Prinsenland en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.